Вітаю вас у блозі "Світ духовності!"
Шановні читачі! Ми раді з вами спілкуватись. Наш блог - життя шкільної бібліотеки. Приходьте до нас і ви дізнаєтесь багато цікавого. Ми чекаємо на вас.



Поради читачам

Шановні відвідувачі сайту!
Щоб ознайомитись із списками літератури на літо потрібно обрати необхідний розділ:

Українська література 5 - 9 клас
Світова література 5 - 9 клас
Список літератури длят 1 - 4 класів

 
Список програмової літератури для 5 класу
1. І.Франко. «Фарбований Лис»
2. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»
3. Народні казки. «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель»
4. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»
5. Микола Вінграновський. «Сіроманець».
6. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
7. С.Васильченко. «В бур’янах».
8. Євген Гуцало. «Лось»
9. Григір Тютюнник. «Дивак»
            Список програмової літератури для 6 класу
1. Миколо Вороний. «Євшан-зілля»
2. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»
3. Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань»
4. Олександр Довженко. «Зачарована Десна»
5.. Євген Гуцало. «Олень Август»
6. Емма Андієвська. «Казка про яян»
7. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»
8. Віктор Близнець. «Звук павутинки»
9. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера Лісового озера»
10.Степан Васильченко. «Басурмен», «Свекор»
Список програмової літератури для 7 класу
1. Іван Франко. «Захар беркут»
2. Андрій Чайковський. «За сестрою»
3. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять»
4. Григір Тютюнник. «Климко»
5. Олександр Стороженко «Скарб»
6. Богдан Лепкий. «Цвіт щастя», «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)»
7. Борис Харчук. «Планетник»
8. Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки»
9. Любов Пономаренко. «Гер переможений»
10.Анатолій Дімаров. «Блакитна дитина»
Список програмової літератури для 8 класу
1. Слово про похід Ігорів
2. Іван Франко. «Іван Вишенський»
3. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»
4. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»
5. Осип Назарук. «Роксоляна»
6. Володимир Дрозд. «Ирій», «Білий кінь Шептало»
7. Євген Дудар. «Слон і мухи», «Лісова казка».
Список програмової літератури для 9 класу
1. «Повість минулих літ»
2. Ф.Прокопович. «Владимир»
3. Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка»
4. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма», повість «Маруся»
5. Микола Гоголь. «Вечір проти Івана Купала»
6. Тарас Шевченко. «Причинна», «Лілея», «Гайдамаки», «Кавказ», «Чигирине, Чигирине», «Великий льох», «Стоїть в селі Суботові…», «Сон» («У всякого своя доля»), «І мертвим, і живим, і ненародженим…», «Катерина», «Наймичка», «Марія», «Ісаїя.Глава 35»
7. Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»
8. Марко Вовчок. «Максим Гримач», історична повість «Маруся»
9. Іван Багряний. «Тигролови»
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА  5 – 9 КЛАСІВ
СПИСОК
рекомендованих творів для прочитання літом
із зарубіжної літератури
5 клас
1. Брати Грімм. "Пані Метелиця"
2. Шарль Перро. "Попелюшка"
3. Ганс Крістіан Андерсен. "Снігова королева"
4. Самуїл Маршак. "Дванадцять місяців"
5. Редьярд Кіплінг. "Мауглі"
6. Марк Твен. "Пригоди Тома Сойєра"
7. Дитяча література ХХ–ХХІ ст. (за вибором)
6 клас
1. Міфи народів світу
2. Міфи про Прометея та про Геракла
3. Байки у світовій літературі
4. Антон Чехов. "Хамелеон", "Товстий і тонкий"
5. Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісня у прозі"
6. Даніель Дефо. "Робінзон Крузо"
7. Жуль Верн. "П’ятнадцятирічний капітан"
8. Джек Лондон. "Жага до життя"
9. Стівенсон. "Острів скарбів"
10. Рей Бредбері. "Усмішка"
11. Сент-Екзюпері. "Маленький принц"
7 клас
1. Давньоруські билини про Іллю Муромця
2. Фольклорні балади про Робіна Гуда
3. Олександр Пушкін. "Пісня про віщого Олега"
4. Вальтер Скотт. "Айвенго"
5. Микола Гоголь. "Тарас Бульба"
6. Райнер Рільке. "Пісня про Правду"
7. Джонатан Свіфт. "Мандри Гуллівера"
8. Артур Конан Дойль. "Собака Баскервілів"
9. О. Генрі. "Останній листок"
10. Джеймс Олдрідж. "Останній дюйм"
11. Михайло Шолохов. "Доля людини"
8 клас
1. Гомер. "Іліада", "Одіссея"
2. Вергілій. "Енеїда"
3. Данте. "Божественна комедія" (І частина)
4. Боккаччо. "Декамерон" (новели за вибором)
5. Сервантес. "Дон Кіхот" (І частина)
6. Вільям Шекспір. "Гамлет"
9 клас
1. П. Кальдерон. "Життя – це сон"
2. Мольєр. "Міщанин – шляхтич"
3. Вольтер. "Простак"
4. Гете. "Фауст" (І частина)
5. Шиллер. "Вільгельм Телль"
6. Гофман. "Крихітка Цахес"
7. Олександр Пушкін. "Євгеній Онєгін"
8. Михайло Лермонтов. "Герой нашого часу"
9. Микола Гоголь. "Шинель"
 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 1 - 4  КЛАСІВ
Список літератури для учнів, що закінчили 1 клас
Українська література
1. Андрусяк І. «Зайчикова книжечка».
2. Буцень О. «Зараз», «Горобчик».
3. Будяк А. «Неболейка».
4. Вишня О. «Любіть книгу».
5. Голобородько В. «Віршів повна рукавичка».
6. Забіла Н. Казки.
7. Ільченко О. «Пригоди динозавриків»,
«Мандрівка дощинки», «Де живуть тварини».
8. Кіркегор О. «Отто-носоріг»
9. Коломієць Т. «Гарна хатка у курчатка».
10. Лущевська О. «Втеча».
11. Малкович І. «Останній розява.
12. Пантюк С. „Неслухняники”.
13. Павленко О. «Абетка ярмарок».
14. Січовик І. «Весела грамота».
15. Сняданко Н. «Країна поламаних іграшок».
16. Українські народні казки.
17. Чуб Н. «Поні, який хотів побачити море».
18. Ярмиш Ю. «Їжачок та соловейко».
Зарубіжна література
1. Барто А. «Стихи детям».
2. Бианки В. Сказки.
3. Маршак С. «Сказка об умном мышонке».
4. Осеева В. «Волшебное слово».
5. Паустовский К. «Кот-ворюга».
6. Чуковський К. «Лікар Айболить».
Список рекомендованої літератури для учнів, що закінчили 2 клас
1.Українська народна казка «Про Оха-Чудотвора»
2.Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти»
3.Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка»
4. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома»
5. Петро Єршов «Горбоконик»
6. Оксана Іваненко «Синичка»
7. Іван Липа «Лада прекрасна»
8. Леся Мовчун «Горіхові принцеси»
9. Павло Тичина «пастелі»
10. Олександр Копиленко «Розбишака Чив»
11. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг»
12. Микола Трублаїні «Яшка і Машка»
13. Микола Трублаїні «Шоколад боцмана»
14. Євген Гуцало «Прелюдія весни»
15. Юрій Збанацький «Лелеки»
16. Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху»

Список рекомендованої літератури для учнів, що закінчили 3 клас
1.В. Нестайко «Одиниця з обманом»
2.В. Сухомлинський «Квітка сонця» (збірки оповідань)
3. М. Трублаїні. Збірки оповідань про Волоханя.
4. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра»
5. Г. К. Андерсен. Казки
6. О. С. Пушкін. Казки
7. Ніна Куфко, Неля Шейко-Медведєва. П’єси – казки.
8. Легенди та міфи народів світу
9. І. Крилов, Л. Глібов, Езоп. Байки
10. Дж. Стронг «Гармидер у школі», «Ракета на чотирьох лапах»
11. Саша Чорний «Щоденник Фокса Міккі»
12. С. Дерманський «Чудове чудовисько»
13. Лідія Чарська «Нотатки маленької гімназистки»

Список рекомендованої літератури, що закінчили 4 клас
Українська література
1. Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»
2. І. Франко. «Фарбований Лис»
3. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»
4. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
5. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»
6. Євген Гуцало. «Лось», «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…»
7. Григір Тютюнник. «Дивак»
Цікаві твори
1. Українські народні міфи та легенди
2. Українські народні казки: “Яйце-райце”, “Три бажання”, “Як лисиця Івана-баштанника зробила царевичем”, “Чому море солоне”, “Іван-вітер”, “Цар Лев”, “Золотий черевичок”, “Про бідного парубка і царівну”
3. Олена Пчілка. Збірка “Годі, діточки, вам спать!”
4. П. Куліш. “Циган”
5. І. Франко. Збірка «Коли ще звірі говорили”
6. С. Васильченко. “Приблуда”
7. М. Йогансен. “Собака Джан”
8. В. Королів-Старий. Казки
9. М. Вінграновський. “Сіроманець”, “Первінка”
10. В. Шевчук. “Панна квітів”
11. В. Чемерис. “Аравійська пустеля”, “Подорож до Самари Дніпровської”
12. В. Малик. “Князь Кий”
13. В. Нестайко. Повісті
14. В. Земляк. “Тихоня”
Світова література

1. Брати Грімм «Бременські музиканти».
2. О.Пушкін. Казки «Руслан і Людмила», «Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сім богатирів»
3. Г.К.Андерсен. Казки «Олов’яний солдатик», «Дикі лебеді», «Соловей».
4. М.Твен. «Пригоди Тома Сойєра».
5. Е.Сетон – Томпсон. «Оповідання про тварин».
6. Д.Р.Толкін. «Гоббіт. Володар кілець».
7. Оскар Уальд. «Хлопчик – зірка».
8. Сетон Томпсон. «Снап», «Лобо», Доміно».
9. Елеонор Портер «Полліанна».
10. Льюїс Керролл « Аліса в Країні Див».
11. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».
12. Туве Янсон «Капелюх чарівника».
13. Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».


Як читати книгу

/Files/images/bbloteka/books на сайт.jpeg
  • Пам'ятай: читання - одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
  • Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не "ковтай" зміст книжки, читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитне.
  • Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюючи поглядом цілі фрази речення.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
  • Роби помітки, виписки, на потребу склади план (тези, конспект).
  • Найцікавіше запамятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочиташи книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний краще.
  • Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Як читати художні твори

/Files/images/bbloteka/художня література на сайт.jpg
  • Читай уважно, зосереджено, нічого не пропускаючи.
  • Осмислюй прочитане, перечитуй ще раз епізоди, які тебе схвилювали.
  • Уявляй зображені автром картини.
  • Співпереживай разом з героями нижки.
  • Стеж за мовою, зверни на особливості побудови твору.
  • Не читай швидко, поверхово, "ковтаючи", поверхове читання послаблює пам'ять.

                            Як працювати з книгою
  1. Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:/Files/images/bbloteka/13933.jpg
    а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;
    б) прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену або в кінці книги, або після титульної;
    в) уважно ознайомитися зі змістом книги;
    г) прочитати передмову або вступ до книги.
  2. Під час читання звернути увагу на:
    а) назви окремих розділів, частин, параграфів і т. ін.;
    б) вдумливо ставитись до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.);
    в) з'ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;
    г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки або в кінці книги).
  3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:
    а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;
    б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.

Як вести щоденник читання

  1. /Files/images/bbloteka/knigi-182.gifПрочитавши книгу, подумайте над її змістом і як слід розберися у ній.
  2. Запишіть у щоденник автора, назву книги, видавництво, кількість сторінок.
  3. Коротко напишіть, про що йдеться в книзі, хто головний герой.
  4. Хто з героїв книги тобі найбільш сподобався і чому.
  5. Чого вчить ця книга?
  6. Чи сподобалася вона вам і чому?

Як написати відгук про книгу

Відгук – це ваша власна думка про зміст книги, оцінка її позитивних і негативний якостей.
/Files/images/bbloteka/knigi_9(1).gif
Етапи роботи над відгуком
  1. Дуже уважно прочитайте книгу, обдумайте її зміст.
  2. Обов’язково вкажіть автора і назву книги.
  3. Тема і основна думка твору.
  4. Де і коли відбуваються зображені у ньому події.
  5. Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
  6. Вкажіть, що сподобалося, а що ні, і чому.
  7. Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.
  8. Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.
  9. Вкажіть, чим збагатив вас твір, над яким питанням змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
  10. Виберіть форму вашого відгуку (лист до товариша, до автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету).
  11. Подбайте, щоб у заголовку було виражено основну думку.
Про науково-популярну літературу відгук пишеться по-іншому:
  • чи зацікавила тебе книга;
  • про що нове ти дізнався з неї;
  • чи хочеш продовжувати читання на таку ж тему;
  • чи не важка книга за змістом і за формою викладання;
  • що не подобається тобі в книзі.

Як вивчити вірш напам’ять

  1. Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш./Files/images/bbloteka/844485816.gif
  2. Обміркуйте зміст твору, умовно розділивши його на смислові частини.
  3. У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставив логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.
  4. Навчиться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.
  5. Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину по пам’яті.
  6. Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст віршу.
  7. Відкладіть книжку, двічі чи тричі продекламуйте увесь вірш.
  8. Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
  9. Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Як написати твір

/Files/images/bbloteka/585c40b5e05f.gif
  1. З кількох запропонованих тем обрати не найлегшу, а ту, яка вас цікавить і хвилює.
  2. Добре обдумати тему, визначити, який обсяг матеріалу вона охоплює.
  3. Визначити основну думку майбутнього твору, намагатися зберегти її під час роботи над твором.
  4. Скласти план, чітко та стисло сформулювати думку кожного пункту. Пам’ятайте, що назва основної частини в складному плані – це теза, яку треба довести.
  5. Підберіть епіграф, який висловлює основну думку твору.
  6. Напишіть вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору висловіть головну думку, потім обґрунтуйте її, доповніть фактами із твору, у разі потреби наведіть цитати.
  7. Стежте за послідовністю викладу думок.
  8. Дотримуйтеся пропорційності частин твору і стежте за зв’язком між ними.
  9. Висловлюйте власне ставлення до всього, про що пишете, робіть власні висновки, узагальнення.
  10. Наприкінці твору зробіть загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
  11. Правильно і грамотно висловлюйте свою думку.
  12. Дотримуйтеся вимог до зовнішнього оформлення (план пишіть перед текстом твору, залишайте поля, дотримуйтеся абзаців).
                                           Пам’ятка для батьків.
                                  
                         

Щоб дитині було цікаво, з’ясуйте значення незрозумілих слів.
Запитайте, чи сподобалось дитині прочитане? Чим? Що нового вона дізналась?
Попросіть дитину розповісти про головного героя, головні події
Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який сподобався.

Побажання.

Батьки повинні виховувати дітей особистим прикладом.
Тому вдома повинні бути власні книги й у дорослих, і у дітей;
Збирайте не рідкісні книги, а цікаві вам і вашим дітям.
Особливості дитячого читання: діти повинні читати весь час. Книга, не прочитана в дитинстві, залишається непрочитаною назавжди;
тільки в дитячому віці відбувається повноцінне становлення читача;
читання в дитинстві є основною передумовою становлення особистості, прилучення її до культури світу.

Немає коментарів:

Дописати коментар